Yurt Dışı Gezi Yazıları

Hayatımın en ilginç sınır geçişi

Hayatımda ilk defa başka bir ülke topraklarına, harika manzaralı bir köprü üstünden, elimi kolumu sallayarak hem de hiçbir kontrolden geçmeden ayak bastım…

UNESCO tarafından Dünyanın 7 Doğa Harikasından biri olarak gösterilen Iguazu Şelalelerini gezmek için Arjantin’in Puerto Iguazu şehrindeydim. Şehri ve bu doğa harikasını keşfettikten sonra nereye gideceğimi planlamak için haritayı incelerken Arjantin, Brezilya ve Paraguay ülkelerinin üçgen gibi kesişen noktalarının birbirine çok yakın olduğunu fark ettim. Puerto Iguazu’da kaldığım hostelden biraz bilgi aldıktan sonra, burdan sonraki adımın oldukça heyecanlı geçeceğinden emindim.

Arjantin, Brezilya ve Paraguay’a üç aylık turistik gezilerde vize istenmediği için sınırları geçmenin kolay olacağını tahmin etmiştim ama bu kadarını hayal edemezdim…

Puerto Iguazu otogarından halk otobüsüne binip yaklaşık yarım saate Brezilya sınırına yani Foz do Iguaçu şehrine ulaşıyoruz. Ülke vatandaşları otobüsten bile inmezken biz Gümrükte pasaportlarımızı damgalatıp ülkede ne kadar kaldığımızı tespit için bir form doldurup yolumuza devam ediyoruz. Bu form, ziyaretin üç ayı aşıp aşmadığının tespiti açısından önemli bir belge, çıkış yaparken gösterilmesi zorunlu, kaybedilmesi durumunda cezası var.

Paraguay Ciudad del Este

Foz do Iguaçu, Iguazu Şelalesinin diğer yakasını içine alan şehir. Şelaleyi görmek isteyenler genelde her iki tarafı da ziyaret ettiği için bu iki şehir arasında sirkülasyon hiç bitmiyor.

Foz do Iguaçu’dan yine bir otobüse binerek Paraguay sınır şehri Ciudad del Este şehrine doğru yol alıyoruz, tahminimden çok daha kısa bir sürede sınıra yaklaşıyoruz ama burası, bildiğim sınırlardan çok başka. Sınırların o soğuk, kapı duvar, diken gibi batan halinden hiç eser yok. Otobüs bizi sınıra yakın bir yerde bırakıyor ve Parana nehri üstünde uzanan köprüden yürümeye başlıyoruz. Nehir ve yemyeşil iki yakası o kadar güzel görünüyor ki bu yürüyüş müthiş bir keyfe dönüşüyor. Derken gümrüğe varıyoruz, pasaportumu hazırlıyorum ama ne kimse bir şey soruyor ne de bir allahın kulu pasaport gösteriyor! Kendimi teslim eden bir tedirginlikle görevlilere pasaport kontrolünü soruyorum, ‘gerek yok’ diyor. Şaşkınlık içinde elimi kolumu sallayarak geçip gidiyorum.

Akşam Sao Paulo’ya biletim olduğunu hatırlayarak resmi olarak var olmadığım bir ülkeden sorunsuz bir şekilde geri dönmeyi umarak dalıyorum şehrin kalabalık sokaklarına. Ciudad del Este, elektronik eşyaların çok ucuz olduğu bir yer; hatta kıyafet, kozmetik, ev eşyası gibi birçok şeyin… Şehirde ağırlıklı olarak Asya kökenliler yaşıyor, çok çeşitli ve lezzetli yemekler var, yemekler de elektronik eşyalar gibi çok ucuz. Buraya daha çok Arjantin ve Brezilya’dan günübirlik alışveriş için geliyorlar, hatta bu üç ülkenin şehirleri arasında iş için gidip gelenler var.

Paraguay Ciudad del Este

Burda bir gün geçirdikten sonra yine elimi kolumu sallayarak, o harika manzaralı köprüden geçip gidiyorum. Pasaportumda Paraguay damgası olmadığı için üzülüyorum; resmiyette orda olmadığım ama sınır geçişinde kendimi özgür hissettiği bir ülke…